Investigating Senior High School Students’ Vowels Mispronunciation When Reading English Text at MA Salafiyah Pekalongan

Aprilia, Nia (2024) Investigating Senior High School Students’ Vowels Mispronunciation When Reading English Text at MA Salafiyah Pekalongan. Undergraduate Thesis thesis, UIN K.H. Abdurrahman Wahid Pekalongan.

[img] Text
2520032_Cover_Bab I dan Bab V.pdf

Download (381kB)
[img] Text
2520032_Full Text.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
18 ENCLOSURE.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (390kB)
Official URL: https://perpustakaan.uingusdur.ac.id/

Abstract

Kesalahan pengucapan merupakan permasalahan yang terjadi pada pembelajar bahasa asing dalam proses pembelajaran pengucapan bahasa Inggris. Kesalahan pengucapan dapat menyebabkan pendengar salah memahami informasi. Membaca nyaring merupakan strategi yang dapat membantu pembelajar bahasa Inggris untuk melatih kemampuan pengucapannya. Dalam alfabet bahasa Inggris, terdapat huruf vokal dan konsonan. Penelitian ini membahas kesalahan pengucapan vokal melalui membaca teks bahasa Inggris. Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif dan metodologi yang digunakan adalah metode studi kasus. Untuk mengumpulkan data, peneliti menggunakan observasi, wawancara semi struktur, dan dokumentasi. Dalam analisis datanya, peneliti menggunakan model analisis dari Miles dan Huberman. Temuan peneliti menunjukkan bahwa ketika membaca nyaring beberapa siswa melakukan kesalahan pengucapan pada kelompok vokal. Kata kunci : Kesalahan Pengucapaan, Vokal, dan Membaca. ABSTRACT Mispronunciation is a problem that occurs to foreign language learners in the process of learning English pronunciation. Mispronunciation can cause the listener to misunderstand the information. Reading aloud is a strategy that can help English language learners to practice their pronunciation skills. In the English alphabet, there are vowels and consonants. This research discuss vowel mispronunciation through reading English text. This research is qualitative research and the methodology used case study method. To collect data, researcher use observation, semi-structured interviews, and documentation. In the analysis the data, researcher used the analysis model from Milenes and Huberman. The findings showed that when reading aloud some students made mispronunciations in the vowels group. Keywords : Mispronunciation, vowels, and Reading.

Item Type: Thesis (Undergraduate Thesis)
Supervisor:
ContributionSupervisorNIDN/NIDKEmail
Thesis advisorFaradhillah, NadiaUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Uncontrolled Keywords: Kesalahan Pengucapaan, Vokal, dan Membaca. Mispronunciation, vowels, and Reading.
Subjects: 400 LANGAUGE (BAHASA) > 420 English and Old English, Anglo-Saxon (Bahasa Inggris, Anglo-Saxon) > 420 English/Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Prodi Tadris Bahasa Inggris
Depositing User: UIN Gus Dur Ftik
Date Deposited: 30 Oct 2024 07:53
Last Modified: 30 Oct 2024 07:53
URI: http://etheses.uingusdur.ac.id/id/eprint/10930

Actions (login required)

View Item View Item