Efl Teachers’ Experiences Of Using Small Group Discussion Method In Reading Comprehension In A Senior High School

Larasati, Dewi (2023) Efl Teachers’ Experiences Of Using Small Group Discussion Method In Reading Comprehension In A Senior High School. Undergraduate Thesis thesis, UIN K. H. Abdurrahman Wahid Pekalongan.

[img] Text
2518036_COVER_BAB I & BAB V_DP.pdf

Download (2MB)
[img] Text
2518036_FULL TEXT.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://perpustakaan.uingudur.ac.id/

Abstract

Pemahaman membaca dalam belajar bahasa Inggris adalah bagian terpenting bagi siswa bahasa Inggris. Dalam menerapkan pemahaman membaca siswa SMA, guru telah menggunakan metode diskusi kelompok kecil. Metode ini diterapkan untuk memudahkan guru dan siswa dalam pembelajaran pemahaman membaca di kelas. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengalaman guru menggunakan metode diskusi kelompok kecil dalam pemahaman membaca siswa bahasa Inggris. Penelitian ini bersifat kualitatif dengan menggunakan metode narrative inquiry. Pengumpulan data dilakukan dengan wawancara semi-struktur dengan melibatkan dua orang guru sebagai partisipan. Kontribusi dari penelitian ini adalah untuk memberikan metode pembelajaran bagi siswa sekolah menengah atas. Hasil penelitian ini menunjukkan pengalaman guru dalam menggunakan metode diskusi kelompok kecil dan masalah yang dihadapi dalam menggunakan metode tersebut serta bagaimana mengatasi masalah dalam menggunakan metode diskusi kelompok kecil dalam pemahaman membaca siswa bahasa Inggris. Reading comprehension in learning English is the most important part for English students. In applying high school students' reading comprehension, the teacher has used the small group discussion method. This method is applied to facilitate teachers and students in teaching reading comprehension in class. This study aims to determine the experience of teachers using the small group discussion method in English students' reading comprehension. This research is qualitative by using the narrative inquiry method. Data were collected using semi-structured interviews involving two teachers as participants. The contribution of this research is to provide a learning method for senior high school students. The findings of this study showed the teacher's experience in using the small group discussion method and the problems faced in using this method, as well as how to overcome problems in using the small group discussion method in English students' reading comprehension.

Item Type: Thesis (Undergraduate Thesis)
Supervisor:
ContributionSupervisorNIDN/NIDKEmail
Thesis advisorHayudina, Hafidzah GhaniUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Uncontrolled Keywords: Kata Kunci: pengalaman guru, diskusi kelompok kecil, pemahaman membaca Keyword: Teacher Experience, Small Group Discussion, Reading Comprehension
Subjects: 400 LANGAUGE (BAHASA) > 420 English and Old English, Anglo-Saxon (Bahasa Inggris, Anglo-Saxon) > 420 English/Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Prodi Tadris Bahasa Inggris
Depositing User: UIN Gus Dur Ftik
Date Deposited: 25 Sep 2023 04:05
Last Modified: 25 Sep 2023 04:05
URI: http://etheses.uingusdur.ac.id/id/eprint/3798

Actions (login required)

View Item View Item