Solikhah, Nikmatus (2023) Teacher’s Strategies For Stimulating Efl Students’ Active Learning In An Indonesian Senior High School. Undergraduate Thesis thesis, UIN K. H. Abdurrahman Wahid Pekalongan.
Text
2519058_COVER_BAB I & BAB V.pdf Download (2MB) |
|
Text
2519058_FULL TEXT.pdf Download (2MB) |
Abstract
Menyelenggarakan pembelajaran aktif yang efektif menimbulkan tantangan besar bagi guru. Tanggung jawab ini tidak hanya terletak pada membimbing kegiatan pembelajaran tetapi juga membina keterlibatan aktif siswa dalam proses pembelajaran. Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki strategi yang digunakan oleh guru bahasa Inggris untuk mendorong partisipasi aktif di kalangan siswa EFL (Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing) dan tantangan yang mereka hadapi. Dengan menggunakan penelitian kualitatif berdasarkan teori Bogdan, berbagai strategi diidentifikasi untuk meningkatkan pembelajaran aktif di kalangan siswa EFL di SMA Islam Kota Pekalongan. Studi ini mengungkapkan sepuluh strategi efektif yang diterapkan oleh guru di SMA Islam Kota Pekalongan untuk merangsang pembelajaran aktif, meliputi pengajaran berbasis visual, metode pemecahan masalah, pengajaran berbasis komputer, pembelajaran kooperatif, teknik drama, permainan peran, permainan, pengajaran dengan teman sebaya, Pembelajaran Jigsaw, dan diskusi panel. Selain itu, penelitian ini mengidentifikasi tiga tantangan utama yang dihadapi guru dalam mendorong pembelajaran aktif di kalangan siswa EFL, yaitu keterbatasan waktu, keterbatasan persiapan, dan tingkat antusiasme siswa yang berbeda-beda. Secara umum, penelitian ini memberikan wawasan berharga yang dapat membantu guru dalam memilih strategi pembelajaran aktif yang sesuai dengan kebutuhan unik siswa dan ruang kelas mereka. ABSTRACT Organizing effective active learning poses a significant challenge for teachers. The responsibility not only lies in guiding learning activities but also in fostering students' active engagement in the learning process. This study aims to investigate the strategies employed by an English teacher to promote active participation among EFL (English as a Foreign Language) students and the challenges they face. Employing qualitative research based on Bogdan's theory, various strategies were identified to enhance active learning among EFL students at SMA Islam Kota Pekalongan. The study revealed ten effective strategies implemented by the teacher at SMA Islam Kota Pekalongan to stimulate active learning, namely encompassing visual-based instruction, problem-solving methods, computer-based instruction, cooperative learning, drama techniques, role-playing, games, peer teaching, Jigsaw learning, and panel discussions. Additionally, the research identified three key challenges faced by the teacher in fostering active learning among EFL students, namely time constraints, preparation limitations, and varying levels of student enthusiasm. In general, this study provides valuable insights that can assist English teachers in selecting suitable active learning strategies tailored to the unique needs of their students and classrooms.
Item Type: | Thesis (Undergraduate Thesis) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: |
|
||||||||
Uncontrolled Keywords: | Keywords: teacher’s strategies; active learning; challenges Kata kunci: strategi guru; pembelajaran aktif; tantangan | ||||||||
Subjects: | 400 LANGAUGE (BAHASA) > 420 English and Old English, Anglo-Saxon (Bahasa Inggris, Anglo-Saxon) > 420 English/Bahasa Inggris | ||||||||
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Prodi Tadris Bahasa Inggris | ||||||||
Depositing User: | UIN Gus Dur Ftik | ||||||||
Date Deposited: | 29 Nov 2023 01:20 | ||||||||
Last Modified: | 29 Nov 2023 01:20 | ||||||||
URI: | http://etheses.uingusdur.ac.id/id/eprint/5332 |
Actions (login required)
View Item |