Teachers’ Strategies In Teaching Listening To Teenage Efl Learners

Azzahroh, Syamrotul Wiyanti (2024) Teachers’ Strategies In Teaching Listening To Teenage Efl Learners. Undergraduate Thesis thesis, UIN K.H. ABDURRAHMAN WAHID PEKALONGAN.

[img] Text
2520039_Cover_Bab I dan Bab V.pdf

Download (573kB)
[img] Text
2520039_Full Text.pdf
Restricted to Registered users only

Download (857kB)
Official URL: https://perpustakaan.uingusdur.ac.id/portal-pustak...

Abstract

Penggunaan strategi oleh guru dalam pembelajaran bahasa Inggris telah menjadi topik penelitian dalam beberapa tahun terakhir. Dalam mengajar mendengarkan pembelajar EFL remaja, diperlukan strategi; strategi yang dapat digunakan guru adalah Bottom-Up dan Top-Down. Penelitian ini mengeksplorasi strategi guru dalam mendengarkan pelajaran untuk pembelajar EFL remaja. Desain dalam studi kasus, dua guru sekolah menengah atas secara sukarela berpartisipasi dalam penelitian ini. Data dikumpulkan melalui wawancara semi terstruktur dan observasi. Data dianalisis dengan model analisis tematik. Temuan penelitian ini menunjukkan bahwa bottom-up dapat membantu pelajar memperkaya kosakata mereka melalui daftar kosakata dan menggunakan lirik yang hilang. Mereka juga merasa bahwa menggunakan strategi bottom-up dalam pengajaran mendengarkan kepada pelajar remaja dapat membantu mengembangkan pengucapan, tata bahasa, dan informasi rinci dalam audio. Para guru juga menggunakan strategi top-down untuk membantu pelajar EFL remaja memprediksi informasi keseluruhan, merekonstruksi makna, dan mengidentifikasi gagasan utama dalam audio. Kedua strategi ini dapat memenuhi beragam kebutuhan pembelajar remaja, meningkatkan motivasi belajar, dan mengembangkan pemahaman keterampilan berbahasa. Temuan lain juga menunjukkan bahwa guru menghadapi hambatan, seperti kesulitan siswa dalam memahami kata-kata dan tata bahasa baru, kurangnya motivasi, dan kurangnya perlengkapan audio yang memadai dalam pengajaran mendengarkan;Penelitian ini menyimpulkan beberapa implikasi pedagogi terhadap bagaimana guru menggunakan strategi yang efektif untuk mengajar mendengarkan pelajar EFL remaja. Kata Kunci: Strategi guru, Pengajaran Menyimak, pelajar EFL remaja ABSTRACT Teachers' use of strategies in English language learning has become a topic of research interest in recent years. Strategies are needed in teaching listening to teenage EFL learners; teachers can use Bottom-Up and Top-Down strategies. This research explores teachers' strategies in listening lessons for teenage EFL learners. Design in a case study, two senior high school teachers volunteered to participate in this study. Data were collected through semi-structured interviews and observation. The data were analyzed with a thematic analysis model. The findings of this study show that bottom-up could help learners enrich their vocabulary through vocabulary lists and missing lyrics. They also felt that using bottom-up strategies in teaching listening to teenage learners could help develop pronunciation, grammar, and detailed information in the audio. The teachers also used a top-down strategy to help the teenage EFL learners predict overall information, reconstruct meaning, and identify the main idea. These two strategies can meet the diverse needs of teenage learners, develop learning motivation, and develop an understanding of language skills. Other findings also demonstrate that the teachers encountered obstacles, such as students’ difficulties in understanding new words and grammar and lack of adequate audio equipment in teaching listening; this study concludes with some pedagogical implications for how teachers use efficient strategies to teach listening to teenage EFL learners. Keywords: Teachers' Strategy, Teaching Listening, teenage EFL learners

Item Type: Thesis (Undergraduate Thesis)
Supervisor:
ContributionSupervisorNIDN/NIDKEmail
Thesis advisorAli, FachriUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Uncontrolled Keywords: Strategi guru, Pengajaran Menyimak, pelajar EFL remaja
Subjects: 400 LANGAUGE (BAHASA) > 420 English and Old English, Anglo-Saxon (Bahasa Inggris, Anglo-Saxon) > 420 English/Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Prodi Tadris Bahasa Inggris
Depositing User: UIN Gus Dur Ftik
Date Deposited: 09 Jul 2024 07:36
Last Modified: 09 Jul 2024 07:36
URI: http://etheses.uingusdur.ac.id/id/eprint/8869

Actions (login required)

View Item View Item