Students’ Experiences In Learning English Grammar Through An Auto-Base Account On Twitter: A Narrative Research

Sa’adah, Fika Falikhatus (2024) Students’ Experiences In Learning English Grammar Through An Auto-Base Account On Twitter: A Narrative Research. Undergraduate Thesis thesis, UIN K.H. ABDURRAHMAN WAHID PEKALONGAN.

[img] Text
2520099_Cover_Bab I dan Bab V.pdf

Download (704kB)
[img] Text
2520099_Full Text.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
Official URL: https://perpustakaan.uingusdur.ac.id/portal-pustak...

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menyelidiki bagaimana siswa belajar grammar bahasa Inggris menggunakan akun auto-base di Twitter. Metodologi penelitian naratif digunakan dalam melakukan penelitian, yang mana partisipan membagikan pengalaman pribadi mereka terkait pembelajaran grammar bahasa Inggris. Para partisipan mendapat open-ended question dari pewawancara untuk menjelaskan informasi lebih detail. Wawancara ini dilakukan dalam bahasa Indonesia untuk menghindari kesalahpahaman dan salah tafsir atas pertanyaan. Studi ini berfokus pada pemahaman pengalaman siswa, termasuk persepsi mereka tentang kegunaannya dan tantangan atau hambatan yang mereka hadapi saat mempelajari grammar bahasa Inggris melalui akun auto-base. Temuan penelitian ini berfokus pada pengalaman siswa dalam menggunakan akun auto-base di Twitter sebagai media pembelajaran gramar bahasa Inggris, serta tantangan dalam menggunakan akun tersebut. Kata Kunci: Grammar Bahasa Inggris, Pengalaman Siswa, Akun Auto-Base di Twitter   ABSTRACT The aim of this study is to investigate how students learn English grammar using an auto-base account on Twitter. A narrative research methodology is used to perform the research, allowing participants to share their own personal experiences related to English grammar learning. The participants received open-ended questions from the interviewer to explain the information in more detail. This interview was conducted in Indonesian to avoid misunderstandings and misinterpretations of the questions. The study focused on understanding the students' experiences, including their perceptions of its usefulness and the challenges they encountered while learning English grammar through the auto-base account. The findings of this study focused on students’ experiences of using auto-base accounts on Twitter as a learning tool for English grammar, as well as the challenges of using the account. Keywords: English grammar, students’ experience, auto-base account on Twitter

Item Type: Thesis (Undergraduate Thesis)
Supervisor:
ContributionSupervisorNIDN/NIDKEmail
Thesis advisorGhufron, M. AliUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Uncontrolled Keywords: Grammar Bahasa Inggris, Pengalaman Siswa, Akun Auto-Base di Twitter
Subjects: 400 LANGAUGE (BAHASA) > 420 English and Old English, Anglo-Saxon (Bahasa Inggris, Anglo-Saxon) > 420 English/Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Prodi Tadris Bahasa Inggris
Depositing User: UIN Gus Dur Ftik
Date Deposited: 15 Jul 2024 03:44
Last Modified: 15 Jul 2024 03:44
URI: http://etheses.uingusdur.ac.id/id/eprint/8963

Actions (login required)

View Item View Item